Gå til sidens indhold

Administrations- og Servicestyrelsens opgaver

Administrations- og Servicestyrelsens kerneopgave er at understøtte hele Skatteministeriets koncern med effektiv og professionel service og administration.

To drenge leger i havet

Vi varetager en lang række administrative funktioner og serviceopgaver på tværs af hele Skatteministeriets koncern. Blandt andet inden for:

  • Rekruttering
  • Personalejuridisk rådgivning
  • Personaleadministration (kontrakter, løn, ferie, orlov m.m.)
  • Arbejdsmiljø
  • Kompetenceudvikling/ lederudvikling
  • Måling og analyse af brugen af personaleressourcer
  • Regnskabsservice
  • Økonomisystemer
  • Indkøb af varer og ydelser - bortset fra IT-området
  • Udbud
  • Bygninger (vedligeholdelse og drift)
  • Forsikring (fx ift. arbejdsskade, uheld og fejl)
  • Posthåndtering
  • Arkivering (fx af selvangivelser)

I Administrations- og Servicestyrelsen er det vores fokus at servicere effektivt og levere ydelser af høj kvalitet, sådan at departement og styrelser i koncernen kan koncentrere kræfterne om deres kerneopgaver.

Sammen med de øvrige styrelser under Skatteministeriet sikrer Administrations- og Servicestyrelsen fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor i Danmark.